tisdag 9 januari 2018

Det här med att ta tag i saker

Jag är urusel på att ta tag i saker och skjuter gärna det framför mig tills det blir panik.
Detta hände idag när jag hade lite bråttom att skriva ut ett dokument. Vi arbetar papperslöst och skriver nästan aldrig ut någonting längre och när något ska skrivas ut är det ofta bråttom.
Vi har fått nya skrivare på kontoret och för att kunna skriva ut måste jag använda mig av min bricka (som för övrigt används till dörrar samt mitt skåp). Innan man kan skriva ut första gången på de nya skrivarna, måste man registrera sin bricka (tar ca 1 minuter), men jag har varit alldeles för lat och skjutit det framför mig i vanlig ordning.
Kutade iväg till den enda gamla skrivaren för att mötas av en hänvisartillnyaskrivare-lapp. Det var ju bara att kuta till nya skrivaren och ta tag i registreringen, det gick ju fort och jag tappade inte så mycket tid ;)
Kom och tänka på att jag har ett par saker som jag har skjutit upp hemma som jag ska ta tag i genast när jag bloggat klart (ladda ner nytt mobilt bankid samt skriva om räntorna på mitt hus + lita andra saker). Kan man komma med ett nyårslöfte så här sent? För i sådana fall ska det bli att jag ska sluta skjuta upp saker =)



2 kommentarer:

FrkM sa...

Haha känner igen mig!
Men du skriva om räntorna på huset. Kan man göra det själv? Då väljer jag 0% ;)

Susjos sa...

Jag kör med samma nyårslöfte som vanligt "jag ska dricka mer champagne"!