tisdag 25 april 2017

Cellprov

Imorse var jag på cellprovstagning. Tillhör dem som tycker att det är okej att betala skatt när man får förmåner somkostnadsfri  cellprovstagning och mammografi. Eftersom jag tillhör de nyfikna så frågade jag hur många som gick på cellprovstagningen. Blev så förvånad och bestört när jag hörde siffran. Endast 30% går när de får sin kallelse. Hoppas de övriga 70% inom en snar framtid förstår hur viktigt det är och går iväg när nästa kallelse kommer eller går på en drop-in tid. 

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Näe men det trodde jag inte att det var så få som gick på dessa kontroller...

Susjos sa...

Oj, bara 30 %, det trodde inte jag heller!!!

anettan sa...

Jag tycker som du.....så viktigt. Inte trevligt men så viktigt. Kram Anette

BP sa...

Otroligt! Bara 30 procent - hur dumma resterande 70 procent är vill jag inte ens veta, men de får väl skyla sig själva - men då är det för sent...