torsdag 11 februari 2016

Ännu ett gnäll

Brukar inte vara så gnällig i mina inlägg, men här kommer ett tunnelbannegnäll till. Igår när jag skulle åka hem från arbetet, så var det knökfullt pga tidigare fel säkert signalfel. När jag är på väg in i på mitt tåg, så ser jag att en dam runt 60+ har placerat sin hund på sätet brevid sig. "Damen" tar ingen notis om att hennes medpassagerare hänger i krokig arm runt henne för att få plats. Det märkliga är att ingen säger något men de tycker väl som "damen" i fråga att hunden ska det bekvämt. 


6 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Hon var säkert rädd att vovven skulle bli nertrampad!
Men om jag var hon skulle jag ändå inte våga göra så....när det är så mycket folk.
Jag skulle satt den i knät istället! :)

Frk_M sa...

Att åka kommunalt kräver lite tålamod och kan vara en utmaning :) Men mycket praktiskt om du frågar mig.

Galet hur människor beter sig i kommunaltrafiken. Om man bara lyfter blicken och tittar på andra människor får man se en hel del...

BP sa...

Å den jycken hade då inget Access-kort heller. Jag hade satt den i knät eller under sätet såklart.

Susjos sa...

Ja, det var konstigt!

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Märkligt....själv brukar jag ha lilla Liza på golvet under sätet. Kramizz Laila

anettan sa...

Jag vet inte men de som har fyra ben bör väl inte sitta där det är menat för tvåbenta. Kram Anette