onsdag 13 maj 2015

Takrenoveringen Del 3

Här kommer ytterligare ett litet, litet gnälligt inlägg ;)
Idag har jag tagit ledigt och tänkte att jag skulle få sova lite. Återhämtning kallas det visst. Men..... Strax efter 7 vaknade jag av att det sågades med klinga för fullt ovanför min skalle (mitt sovrum är på övervåningen). Mitt onda jag tänkte då skrika, vad är det för fel med fogsvans. Men mitt trevliga jag tog strax över så jag gick upp, sträckte armarna i luften och sa högt Tänk vad mycket jag hinner med idag ;)
Har nu handlat, packat och åker snart till Landet, så att byggarna får jobba i lugn och ro. 




8 kommentarer:

BP sa...

Snacka om positivt tänk!
Ha en fin långhelg nu - de är kanske klara när du kommer hem på söndag - önsketänkande alltså;-)

Kolonilotta sa...

Jag gick förbi igår på väg från bussen och såg då den enorma kranen som stod där!
Jösses vad högt upp den kunde ta sig..
Blev svag i knäna bara av att sitta så högt upp!
Hoppas det blir klart snart.
Ledig här med och har redan hunnit med ett besök hos sjukgymnast och handling.
Nu står tvätt och städ på schemat eftersom vädret inne ville som jag!
Ha en jätte skön helg på landet.
Hoppas ni får bättre väder!

Susjos sa...

Sicken tur att du har ett land att åka till! Trevlig helg!

Finaste mattan sa...

Kanon att få åka iväg... : )

Guldkryckan sa...

Jo...husen runt omkring här är under renovering också..men vi slipper...denna gången iallafall :)

Ha en skön långhelg.

Anneli sa...

Tänk så mycket bättre allt blir om man bara kan fokusera på det positiva. Bra där!

Frk M sa...

Så skönt det låter med att åka till landet. Måste ge ordentligt med avkoppling :)

Susanne ❤️ sa...

Skönt att du kan komma iväg till landet :)
Här har vi också massa folk som bygger och fixar ..det är inte kul att vakna upp till på morgonen
men det blir ju fint när det är klart ;)
Hoppas att du får en bra helg nu
KRAM