onsdag 27 maj 2015

Goda grannar?

I en artikel i Metro idag kan man läsa vad man irriterar sig på hos grannen. 
20% Ljud från musik eller fester
14% Högljudda barn
12% Tobaksrök från grannens lägenhet
9% Sopor på trappan/uppgången eller utanför huset
8 Ljud från gräsklippare eller andra trädgårdsredskap 
7% Bråk
6% Matos från grannens lägenhet 
3% Häckens höjd eller andra planteringar mellan trädgårdar
2% Ljud från sex
1% Eldande av trädgårdsavfall
15% Annat
47% av de tillfrågade stördes inte alls av sina grannar. 
1% svarade vet ej
Jag störs inte på något av ovanstående, men har en granne som gör konstiga saker t ex när han skulle renovera så klippte han av tv-kabeln för alla i min radhuslängor. Jag tycker att de är väldigt märkliga men de är folkskygga så jag "slipper" se dem och bli irriterad. 

1 kommentar:

BP sa...

Så du tillhör de 47 procenten. Det gör jag med!
Att klippa av tv-kabeln var ju klantigt...