söndag 26 januari 2014

Närmast sanningen

Igår var jag på träningsmatchen mellan DIF-Union Berlin och är förstås redigt f*******d på de sk supporters som hängde upp banderollen som fick tyskarna att se rött (milt uttryckt) och de som kastade bengaler på varandra. Det har skrivit mycket i media som är lätt överdrivet och ifall någon är intresserad tycker jag att DN är den som har skrivit hur det var, läs här. När matchen som avbröts i 72:a minuten stod det 1-1 och jag tycker att matchen (minus stormning och pyroteknik) var bra. Det var Djurgårdens första match på 3 månader och tyckte att de spelade bra i 2:a som tyvärr inte fick spelas klart.
Ett stort Buuuuuu till de ska supporters från båda sidor som förstör för oss som vill se bra fotboll och ett extra stort Buuuu till den tyska sk supportens som kastade en bengal efter Union Berlins målvakt och som landade typ en meter bakom målvakten. 
Det här är min egen åsikt av hur jag tyckte gårdagens match var. Hur som haver, jag fortsätter att gå på matcherna oavsett hur mycket idioter det finns som kallar sig supporters.

Här är en bild från matchen som jag lånat från dif.se, så att ni ska se att de spelades fotboll igår ;)


2 kommentarer:

Jeanette sa...

Visst kan man bli hiskeligt förbannad på de sk supporters som förstör...

BP sa...

Bra att du lägger upp din version av vad som hände. Du var ju på plats om man säger så. Har läst flera bloggar och de har sett svt:s reportage.
Nu ska jag läsa DN:s version.

Dessa s k supporters borde portförbjudas på livstid eller muddras innan de får komma in på arenor.