måndag 25 februari 2013

Grapefruktens dag

Idag  är det Grapefruktens dag. Grapefrukt är en frukt som jag inte äter så ofta, har jag grape hemma pressar jag den till juice. Grape borde vi äta oftare eftersom en halv innehåller hela dagsbehovet av c-vitamin och hjälper kroppen att ta upp järnet i maten.

Det här äter vi till fukost enligt någon studie:
1. Grovt bröd med pålägg
2. Fil/Yoghurt
3. Vitt bröd med pålägg
4. Gröt
5. Frukt

På vardagara dricker jag oftast en Smoothie till frukost och på helgerna blir det lite större frukost med typ macka, ägg.
Vad äter du till frukost?




7 kommentarer:

BP sa...

Grapefrukt gillar jag, även ombjag äter den sällan, precis som du. Min vardagsfrukost är flytande - en Nespresso och en Brämhults. På helgerna är det engelsk brunch som gäller. Inte speciellt hälsosamt, jag vet...

Herr Nilssons Fru sa...

Ja konstigt att den frukten är mer sällsynt att äta hos oss, den är ju kanongod:) Jag äter gröt, ägg o en macka med mycke grönt till frukost.
Ibland väljer jag bort gröt o tar lite kräm.


Kramiz

Carina Sjölund sa...

Det riktigt drar ihop sig i kinderna, när man tänker på den frukten. Jag tror jag tar en apelsin i stället :)
Ha en fin fin dag!
Kramen♥

Anna sa...

Grapens dag, de va någe nytt, snart firar vi någe varje dag :)

Ha en bra dag! Kram

Malla sa...

alltid mackor. men jag tror jag ska försöka göra smoothies istället.

Home2tiny sa...

Grapefrukt är inget för mig, här är det omelett med bär o en stor kaffe med smör o kokosfett varje morgon, supergott o mättande. Kramisar Tina

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Älskar grapefrukt. Mmmm...
Äter alltid samma frulle; Ett rivet äpple med yoghurt och All bran, ett kokt ägg med Kalles kaviar. Kaffe. Såå gott! Kan riktigt längta till frukosten ibland.

Kram!