torsdag 27 december 2012

Nya ord från Språkrådet

Conversesjukan: Skor som gör att unga förstör fötter och knän.
Fysisk skiva: LP eller CD.
Drinkorexi: Unga som svälter på dagtid för att ha råd att dricka på krogen.
Ogooglebar: Sådant du ej får svar på nätet.
Köttrymden: Den riktiga världen (motsats Cyberrymden)
Över- och underklassafari: Utflykter till områden som präglas av särskilda socioekonomiska klasser.

Kul med nya ord tycker jag. Snart är jag på arbetet och ska göra en massa nytta.
Ha en under torsdag, snart är det helg igen ;)

6 kommentarer:

JaanaM. sa...

Det är kul att det kommer nya ord. :)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ha ha, gud vad roliga ;)....och samma här på väg till jobbet för att göra en massa nytta!!! Ha en bra dag.

Kram Ullis

BP sa...

Gillar köttrymden bäst. Gillar också nya ord som anpassar språket till "verkligheten".
Ha det bra på jobbet, själv har jag semester:-)

kattiiiiss sa...

Oj!
Det var verkligen något nytt :-)

wildrose sa...

Haha! Det var ju jätteroliga ord! och inte visste jag att min "sjukdom" som jag led av när jag var ung hade ett namn :D

Jenny sa...

Fysisk skiva och köttrymden. Ja det gäller att veta att vi finns på riktigt.