torsdag 4 oktober 2012

Högt blodtryck

När jag var på Lättakuten så sa de att mitt blodtryck var högt. Det berättade jag på arbetet så två av mina kollegor H och L tjatade så himla mycket på mig, så jag bokade en tid på VC. Syster Elisabet var inte så nöjd med mitt undertryck, det var väldans hög (107). Så nu ska jag gå ditt 2 ggr till och sedan blir det förmodligen ett läkarbesök.
Läste att var fjärde vuxen har högt blodtryck och 7 av 10 använder medicin, så jag är iaf inte ensam.
Tusen tack H och L för ert tjat ;)



10 kommentarer:

Anna sa...

Ja lika bra och kolla upp de!

Cissi mamma till Emma och smurfen sa...

Viktigt att hålla koll på det där med blodtrycket och verkligen inte bra med högt undertryck.. Du får dela med dig lite till mig, får verkligen inte upp mitt.. Trots massa salt, kaffe och stress!

Fru Venus sa...

Bra att du har arbetskamrater som håller koll ;-) Kram

Malla sa...

ja sånt ska man kolla upp!

Catta sa...

Har haft högt i ca 10 år, men med medicin håller det sig bra!

Gafflan sa...

Det där undertycket är ju inte bra om det är för högt. Hoppas du kan få ner det lite och slippa medicin.

Life´s Silverlining and I sa...

Men oj det var högt bra att du kollar och får hjälp! Kram Nilla

Kicki sa...

Det hjälper med lite tjat! Ta hand om dig! Kram

JaanaM. sa...

ta hand om dig. och bra att du kollar upp det.

Mallan sa...

Hoppsan! Hoppas du kan få ned det utan medicin. Kram