tisdag 15 maj 2012

Stockholm Bygger

Idag var jag i Kulturhuset för att kolla in deras konferenslokaler som mitt arbete ska ha 2 seminarier i under oktober. Passade på att kika på Utställningen Stockholm Bygger som har varit på plats där sedan 20 augusti 2008 (har inte hunnit tidigare). Stockholm Bygger visar hur Stockholms alla byggen.
Vid pilen är min arbetsplats. Allt det vita framför är Hagastaden/Nya Karolinska, som ska vara klart 2025. Det var intressant att se hur enorm stort området kommer att bli. Svårt att fatta även fast jag arbetar precis intill arbetsplatsen. Läs mer här om Hagastaden. Har du vägarna förbi Kulturhuset, så gå in (entrén vid plattan) och kika, absolut värt ett besök.


9 kommentarer:

BP sa...

Japp, jag har varit där. Älskade att titta på modellen och klura vad var vad.

Agneta sa...

Den utställningen skulle jag vilja se. Trots att jag inte bor i närheten.

Lyxigt att kunna jobba hemma!

dianasdrommar sa...

Jag har varit där, Kulturhuset är toppen kram Diana

Jenny sa...

Oj. Det blir långt att resa. Njaaa... Tar det på distans via dig istället;)!!!

Malla sa...

där har till och med jag varit :)

RackarTuss sa...

Hej!
Bra att man bygger om, det behövs.

Camilla sa...

Oj...vilket projekt.
Kram!

Carina Sjölund sa...

Å vilket jobb!
Kramen rara du♥

Ama de casa sa...

Jag gillade också den där modellen :-)