tisdag 27 mars 2012

HLR-Utbildning

Idag på arbetet hade vi Hjärt- och Lungräddnings utbildning. Tidigare i mitt liv så har jag varit rädd för blod och sjuka människor. Eftersom jag tillbringade mycket tid med min lillasyster gjorde jag saker jag aldrig trodde att jag skulle våga. Jag kan göra allt bara jag vågar och idag vågade jag gå på HLR-utbildning. Klart att jag måste kunna rädda en människa liv ifall jag hamnar i den situationen.
Jag kommer även anmäla mig till SMS Livräddare (läs mer i länken).

Här räddar jag den drabbade med "Hjärtstartare"

12 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Det är sånt som alla borde kunna.

Ha en skön kväll.
Kram

BP sa...

Nu har jag mästan dåligt samvete att jag inte gick utbildningen. Men som du skriver, kommer man i en viss situatin så klarar man av den, helt rationellt och just då utan minsta känsla. Men sedan blir åtminstone jag liiite darrig.

Anneli sa...

Gulledig - Tack! När jag tänker på hur du har det skäms jag för min klagosång.

För ganska precis ett år sedan gick jag livräddningskurs (bad) med HLR. Supernyttigt, även om jag också tycker det är lite "läskigt". Men nu skulle det nog behövas en repetition.

Mallan sa...

Jag har också fått HLR och jag tycker faktiskt att alla borde lära sig det. Kram

Hanna sa...

Det borde vara obligatoriskt för alla att lära sig HLR.

Hovdamen sa...

Ja, det är klart att man behöver kunna. Jag gick en utbildning på mitt förra jobb och nu får jag gå en till. Det skadar inte att repetera.

Lippe sa...

Jag har gått den utbildningen två gånger men skulle nog behöva gå igen för att känna mig riktigt säker. Följde din länk och vilken bra ide! Hoppas det sprider sig över landet!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

En bra utbildning som alla borde få göra med jämna mellanrum.

Hur mår du annars? Jag tänkte på dig idag. Vi ska ha begravning efter min svärmor på fredag. Det är ju lite att ordna mitt i allt det jobbiga...
Kram vännen!

4U2 sa...

Just en startare har jag aldrig testat däremot höll jag på att döda min "patient" sist då jag tryckte för hårt! ;) Väldigt bra att alla lär sig.

Jess sa...

Jättebra utbildning det där!

Petra sa...

Så bra att kunna ha möjlighet att få rädda liv ifall det behövs.

Carina Sjölund sa...

En sådan utbildning skulle vi alla få gå.

Hur mår du? tänker på dig♥
Kramen♥