söndag 13 november 2011

Hur tänker dem egentligen?

Vår HD-box dog igår kväll. Pang, bom så var allt svart. Idag ringde jag till Comhem och berättade vad som hänt. Då svarade JuditochJudit att detta var en vanligt problem med just den boxen jag har, så jag hade fått förläng garanti med 1 år, jaha det var väl bra och vad händer nu, för jag vill ju inte ha en box som har ett vanligt fel att den dör. Jo, då säger JuditochJudit att de ska ska skicka hem en returlapp till mig. Detta innebär i mitt fullsmockade liv att jag ska leta rätt eller köpa en passande kartong, packa ner boxen omsorgsfullt, gå till något ställe som kan skicka iväg min box, som sedan ska lagas eller så får jag en ny. Tid är pengar JuditochJudit. 
Nu undrar jag varför inte JuditochJudit kollade med mig ifall jag var intresserad att istället för att hålla på att krångla, skicka en ny (eftersom detta är ett vanligt fel) eller frågade ifall jag ville köpa en inspelningsbar HD-box till ett bra pris. För det var precis vad jag trodde att jag skulle köpa i kväll. Alla kan inte vara säljare, men tänk va glad jag skulle ha varit för min nya inspelningsbara HD-box, istället för att vara irriterad på JuditochJudit.
Nu känns det lite bättre när jag fick skriva av mig lite.

7 kommentarer:

Lippe sa...

Att det ska vara så krångligt!! Bra att det hjälpte att ösa ur sig ;)

maria sa...

Ha ha du är rolig :) Ur med det dåliga bara, alla kan inte vara bra säljare..Nu hoppas jag att det löste sig ändå...

Kramar vännen

BP sa...

Men Susanne. Talar du verkligen om för mig att du inte har sparat originalförpackningen, sådant gör man väl automatiskt;-)
Grrrrrrrrrrrr, men tänk Judit och Judit såg till att du sparade en och annan slant... grrrrrr

♥ Sanna ♥ sa...

Att allt ska vara så förbannat krångligt :/
Som du säger tid är pengar ... Och i det hör fallet ska det inte ens vara en fråga ...NY ska direkt skickas ut anser jag:)

Hoppas du får en bra start på veckan
Kram

Stattinskan sa...

Ja, det hade varit bra mycket smidigare om de hade ett inlämningsställe :-/
Jättetidigt gomorron :-)

Com Hem AB sa...

Hej,

tråkigt att du råkat ut för tekniska problem med boxen. Kontakta oss gärna om du fortfarande är intresserad av en inspelningsbar HD-box så kan vi kolla upp vilket pris vi kan erbjuda beroende på utbud och bindningstid. Naturligtvis ska Judit och Judit eller någon av våra övriga medarbetare kunna hjälpa dig med detta om du kontaktar vår Kundservice :) Du kan även kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi till dig;
http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Ama de casa sa...

Åhå! Ser att Magnus verkar mer säljbenägen än Judit och Judit...
:-)