onsdag 12 oktober 2011

Utveckling och förändring

Igår handlade 2 av eftermiddagens braiga föreläsningar om Utveckling och förändringar. En av förläsaren pratade om den digital världen. Han pratade bl a om Facebook och berättade att
4% bland tjejer i åldern 19-20 INTE är med på FB
Var 11:e människa i HELA världen är med på FB
FBs 6 månader rapport visade en vinst på 10 miljoner (30% vinstmarginal)
Det laddas upp 36 timmars film/minut på Youtube
Det skickas 168.000.000 mail/minut varav 90% är spam.

Hualigen vilka siffror. Brukar tänka på när jag började arbeta 1983, utvecklingen gick sakta fram och jag minns att jag var imponerad av Telex och Faxen ;) Idag går utvecklingen i blixtens hastigheten och jag hinner knappt bli imponerad.

Bilden föreställer FB-användare världen över.

10 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Tekniken går fortare liksom tiden...man hinner inte med längre i ngt och som du säger känns detinte alls lika imponerande med alla nya tekniksaker längre vilket är konstigt då dom alla är fantastiska i sig...
Ta hand om dig
KRAM

BP sa...

Tack Susanne för dessa siffror. Dom ska jag knycka imorgon. Har nämligen fått en urkul present av en bloggare som har med FB att göra;-)

Anonym sa...

Tekniken har gått väldigt fort fram. Känner mig gammal när jag pratar med dom som inte vet hur det kändes när den tredje kanalen tv4 kom, vad en EP-singel är, tiden det tog för ett modem att ringa upp, kassettband????, faxens storhetstid... well jag kan fortsätta hur länge som helst, haha ^^

Gafflan sa...

Det är sjukt vilken utveckling den digitala världen haft.

Kicki sa...

Man hänger inte riktigt med liksom!:)

Radhusdrömmar sa...

Känns lite sjukt när man hör dessa siffor...

Skriv gärna om hur det var på mässan, jag åker nog dit på söndag.
Bra med lite tips om det var något extra fint.

Kram Johanna

Petra sa...

Visst går det galet fort.

Anonym sa...

Jag kan inte tro på detta. HAR verkligen var 11:e person i hela världen tillgång till dator och internet? Jag har mycket svårt att tro det...

Men visst är FB stort!
:-)

Mina dagar sa...

Ja visst kommer man ihåg att Telex och fram för allt Fax var stort och coolt.

Jag vägrar fortfarande FB.
Gillar att vara mer anonym, bloggeriet passar mig bra:)

Trevlig fredag!

4U2 sa...

Det var ... många! ;)