onsdag 5 oktober 2011

Temadagar....

På mitt arbete har vi det rätt kul. I går bjöd H på kanelbullar Kanelbullens-dag, Idag var det Internationella dagen för lärare och eftersom en stor del av mitt arbete är att arbeta med studenter så blev denna dag min. Jag funderade på vad som bjuds på i ett lärarrum och kom fram till att lärare äter nog finska pinnar (vild gissning) ;)
Så idag till kaffet så bjöd jag på Finska Pågar (samma som pinnarna). Nu funderar de andra kollegorna på vilka dagar de ska vara ansvariga för. 
Vi försöker hitta på något skoj vid speciella tillfällen. Vi hade Bröllopslunch när VåD  gifte sig och på Nobeldagen åt vi Nobellunch. I år har vi inte haft någon tema-lunch, så nu måste jag planer in en.
Jag har nog världens roligaste arbete med världens roligaste kollegor.


Bild lånad från Pågen


5 kommentarer:

odd brown bird sa...

Härligt, man kan aldrig fira för mycket!

BP sa...

Jag håller med - alltså att vi har världens roliga jobb båda två och kollegorna (99,9% alltså, har räknat bort AIKarna;-)= kan man verkligen inte klaga på.

Viktkamp sa...

så kul =) minns er nobelmiddag =)

Anonym sa...

Perfekt att ha ett sånt arbete och en sån arbetsplats!
Grattis :-)

Anonym sa...

,,,, ja,visst har vi kul. Men MYCKET beror på dig min kära! Du sprider verkligen glädje på avdelningen trots att du har så mycket att göra. Jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig så att vi kan fortsätta att skratta. Ska fundera ut en dag som jag kan bjuda på gofika,,,,,,Jeppan