måndag 8 augusti 2011

Bilbingo

När man städat hela huset så att det blänker och det fortfarande vräker ner, då är det dags att göra något som man aldrig har gjort förut nämligen spela Bilbingo. Vi var 8 personer (5 vuxna och 3 barn) som  åkte iväg till en parkering i Tumba, ställde oss bredvid varandra, köpte bingolotter, satte oss i bilen och väntade med spänning på just våra nummer. Summan av bilbingon var att vi vann inget =(, imponerad av att det var såååå många "bilar" som spelade, lärde mig ett nytt språk Bingospråket ex Lodis=Lodrätt (betydelsen av det ordet är ju typ hemlös i min värld) ;).
Här kommer iaf lite bilder, btw sa jag att det tog över 3 timmar......

Mina Bingobrickor

Vad gör man när det regnar och man hör dåligt? Jo vevar ner rutan och hänger upp ett paraply....

P tillbakalutad med duttpennan i högsta hugg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Bilbingo spelade jag på 70-talet med min mormor. Vi åkte ut på en lägda ute i ingenstans uppe i norrland. Lägdan fullkomligt KRYLLADE med bilar. Hur hittade alla dit? Fascinerande...
Vi vann inte heller nåt :-)

BP sa...

Finns bilbingo kvar!!!!!!?????? Ja uppenbarligen. Har heller inte spelat det. Bilden med paraplyt var en höjdare!!!