söndag 19 juni 2011

Bobbadilla

När jag var 14 år så gick jag och mina kompisar på Bobbadilla även kallad Bobban. Bobban låg i Gula gången vid Slussen och ALLA gick dit. Ett minne som är starkt är Bobban-jackorna som ALLA hade, inköpta på H&M. Filmen G spelades in på Bobban. På den tiden fanns det hyfsat med ställe för ungdomar 18 år, några namn som dyker upp i huvudet är Jump, Village (körsbärsvägen), Sidneys, Tramps, Huset, Jambalaya.
Bobadilla har en egen grupp på Facebook, där ligger det ett gäng "gamla" bilder ;) Det är svårt att hitta någon info, men tror att de var verksamma 1978-1984. Hur som haver, så hade vi himla skoj när vi gick där.
Nu ska jag zappa runt lite och leta efter något att kika på, bra avslutning på denna oaktiva dag.
Natti, natti

Bild lånad från FB - Bobbadilla Stockholm

5 kommentarer:

BP sa...

Som "yyytlänning" kan jag bara säga ????????
Men Bobbadilla är ett smeknamn på en spansk konjak också - så det känner jag mycket väl till istället;-)

Camilla sa...

Hör jag Gula gången tänker jag med detsamma på Noice.
Dom skulle aldrig ha målat över "Noice" på väggen.
Kram på dig!

Michelin sa...

Hej,
jag råkade bara hamna inne på din blogg då jag sökte efter Bobbadilla ..
Det som är så lustigt är att jag ser att den Bobbadilla du skriver om låg tydligen i gula gången vid Slussen..
När jag var ung så låg Bobbadilla i Gamla Stan.. Rätt kul å se..

Unknown sa...

Fick för mig att googla på Bobbadilla och vips hittar jag in på din blogg och en härlig gammal annons från kära Bobban. Och Noise-spelning var jag självklart på. Jepp det var verkligen skitkul där. Känner igen alla de andra ställena du skrev om. Ja, vi hade ställen att hänga på i Stockholm. Ska kika in på Bobbans sida på Fb som du nämnde, kanske dyker det upp något bekant ansikte från då. Kram från en annan Susanne som hängde på Bobban!

Anonym sa...

Jag hittade din fina blogg, när jag undrade vad som hänt med ägaren till Bobbadilla... Jag minns inte varför, men min fästmö blev vän med Roy ca 1978 och han skickade en taxi för ett möte mitt i natten... Han bodde i en vindsvåning i Gamla Stan och erbjöd mig plötsligt jobb som platschef för Bobbadilla (!) med motiveringen att jag då kunde få hur många småflickor som helst och som bevis tog han fram flera tjocka fotoalbum, med massor med mer och mindre nakna unga tonårstjejer (många med "grädde" i ansiktet) som han stolt berättade att han hade bjudit på sprit, legat med och fotat... Jag var 21 då och blev uppriktigt sagt chockad, trots att jag alltid gillat villiga yngre (men lovliga) flickor och jag tackade omedelbart nej till det "generösa" erbjudandet... Jag insåg senare att jag borde frågat hur gamla de yngsta var och OM de var olovliga, polisanmält honom!