måndag 23 maj 2011

Carpe diem

Carpe diem är latin och betyder fånga dagen (ta vara på dagen, njut av dagen). I mitt liv som har det uttrycket bara kommit närmare och närmare efter min älskade systers sjukdom. Har man bara möjlighet ska man inte skjuta upp något utan försöka göra allt man vill ASAP. I fredags fick jag ännu ett trist besked, så nu ska jag "Carpe Diema" ännu mera.
PS Ett litet förtydligande, det är inte min syster som har fått en trist besked. Det trista beskedet gäller en annan person. DS


7 kommentarer:

Viktkamp sa...

Tänker på dig vännen! <3

Stattinskan sa...

Det borde vara lag på att trista besked inte fick finnas :-)
Tror jag ska Carpe diema jag också :-D
Kram

Petra sa...

Fy vad ledsamt att läsa! Stora goa styrkekramar

BP sa...

Nej, inte igen!!! Med tanke på N så har jag haft samma tankar som du - fånga dagen medan man kan, njuta av livet nu, skjut inte upp skojsiga saker till "sedan".
Är verkligen ledsen och tror mig förstå dig...

Camilla sa...

Ja..man ska verkligen ta vara på dagarna.
Styrkekramar från mig.
Kram!

maria sa...

vad är det för sjukdom din syster har ?
vad ledsamt med tråkiga besked vännen <3

kramar om

Pernilla sa...

Håller verkligen med dig, fånga dagen, och man ska inte gnälla över småsaker som man kommer på sig själv göra dgligen. Hoppas allt går bra för dina nära o kära, kram