torsdag 20 januari 2011

Hemma på min gata

Sitter uppkrupen i soffan med ett glas rött och njuter av att vara hemma. R har städat, tvättat 2 maskiner och kört diskmaskinen, medan jag var i Luleå.
Arbetsmarknadsdagen var kanonbra, det är himla kul, givande och intressant att komma till LTU och träffa studenterna där. Vi träffar ju även andra företag som i de flesta fall är kunder åt  mitt företag (även det givande).
På kvällen var det Bankett och maten var tillagad att av Simon Laiti, en fantastisk meny bjöds vi på:

Förrätt:
Kallrökt rensteksröra med blåbärsbalsamico, örtkrutong med krassesallad
Varmrätt:
Kryddasteknt kravmärkt lammrostbiff serverad med polentaterrin, örtbakad ekologisk kvisttomat samt stjärnanis-sky
Efterrätt:
Hjortronmousse med kondenserad mjölkcreme samt bakad maräng

Mumsfilibaba!!!! Tyvärr hade jag inte kameran med mig så ni får försöka se maten i bilder......

Efter 16 arbetstimmar somnade jag innan huvud slog ner på kudden. Jag har verkligen världens roligaste arbete, tycker att det är sååå kul att vara på arbetsmarknadsdagar och berätta om vad min arbetsplats kan erbjuda.

Bye, bye Lulee, syns om ett år =)

2 kommentarer:

Petra sa...

Den menyn lät inte dum alls.

Hoppas att din syster blir frisk. Jag har för många i min närhet som har drabbats av cancer. En del har gått bra och en del inte. Tungt är det.

Kram

BP sa...

Med den menyn skulle jag också gilla arbetsmarknadsdagarna;-)

PS. Ha ALLTID kameran med dig Susanne. Tänk vad jag går miste om - jag menar jag har ju inte jobbat i 16 timmar men ändå - jag gillar god mat;-) DS