onsdag 26 januari 2011

Filmtajm och dagens fynd

Har precis kravlat mig upp från soffan efter ha sett klart The Town, absolut sevärd. Lite ögongodis i form av Ben Affleck ger den några pluspoäng ;)





















Jag arbetar i närheten av Norra Stationsområdet som håller rivas för att göra plats för bl a en massa bostäder.
Butikerna slår igen en efter en och det är inte många kvar nu. 2 av butikerna (en sportaffär och en lite prylbod) ska stängas och säljer ut allt, sportaffären börjar imorgon och då ska jag hänga på låset ;)
Jag och kollegan L tog en liten tur ner till prylboden och "stödköpte" lite. L kompletterade sina vardagsglas och jag köpte 3 st "glasburkar". 2 st ska vara i köket fyllda med torkade trattisar och M&M, den 3:e försvann ner i Rs flytta-hemifrån-låda..

Torkade trattisa i min nya burk

2 kommentarer:

BP sa...

Tycker det är skandal att de inte bevarar Norra Stationsområdet. Kan Lilla Essingen och Sickla så borde man även här har kunnat bevara byggnaden. Blir så förbannad!
Gick också en snabbis förbi butiken men hittade inget. Gillar din glasburk skarpt!!!
Ja och IT-bästisarna - åtminstone den ena - köpte en jacka i sportaffären...

MammaMorran sa...

Fint med sånna brukar på bänken i köket, jag skulle vilja ha mer bänkyta i köket för att ha sånt på...vi får knappt plats med ett torkställ och kaffekokaren :/

Nu är jag iallafall tillbaka så nu ska det bli ordning på bloggandet igen! Och nu hittar Du mig även på http://mammamorran.se
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism