måndag 27 december 2010

Frosseri x 2

Nu har jag "frossat" i alla mina fakturor, som var ganska många. Brukar vara ett gäng vid den här tiden på året.
Frosseri nr 2 är något jag läste på aftonbladet.se idag och mådde riktigt illa över (tur att jag körde ett dubbeltpass på lunchen). Artikeln handlade om en kvinna som vill väga fyrsiffrigt i pound dvs 10000=453 kg.
VARFÖR??? Det är Donnas mål att väga så mycket, hon äter 12.000 kalorier/dag och nu under julhelgen satte hon nog personbästa på 30.000 kalorier. Under två (2) timmar svullade hon i sig bland annat 22 kg kalkon, 4,5 kg stekt potatis, 1, 8 liter hemmagjord sås, undrade hur man kan få i sig den mängden på så kort tid. Läs hela artikeln.
Ibland undrar hur vissa människor är funtade, funderar tydligen inte alls på sin egen hälsa.

3 kommentarer:

MammaMorran sa...

Usch, jag läste också det där- och tappade typ matlusten! Hur tänker man om man äter så? Och dessutom inte skäms för det utan är stolt över det! Och sen ska de ha massa hjälpmedel och sjukvård och sånt när det liksom "gått för långt"... Knäppt!
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

BP sa...

Som tur är läste jag det inte på Aftonbladet. Å ärligt talat så spyr jag nästan vid själva åsynen. Hon har nog redan låtit det gå för långt och vet att det inte finns någon återvändo. Då är det bara att fortsätta. Gud så otroligt trist.

Unknown sa...

De tjocka äter ej för mycket utan fel. Specket är inte energireserv utan giftlager, slaggtipp.(poison storage). Iminsysremet belastas njurarna också.
Alt1. Glupska syndare.
Alt2. Sjuka förgiftade
Tyvär; fördömda av präster fördummade av doktorer.