tisdag 14 december 2010

Barbafamiljen

Idag fick jag senaste numret av Tara och bläddrade igenom den lite snabbt och hitta en liten, liten artikel om Barbafamiljen som fyller 40 år. Barbafamiljen skapades av fransyskan Anette Tison och amerikanen Talus Taylor:  Rykten gör gällande att de ritade Barbafamiljen när de som nyförälskade satt på caféer i Paris och inte kunde kommunicera med varandra. Det är kärlek det <3..... Jag tyckte att Barbafamiljen var så himla bra, när jag var liten. Min favoritfigur var Barbafin eftersom hon var gillade att vara fin och speglade sig mycket.
Barbafamiljen består av (text från Serienwikin)


Barbafamiljen

  • Barbapappa (rosa)
  • Barbamamma (svart)
  • Barbazoo (pojke; gul, älskar djur)
  • Barbalala (flicka; grön, musikintresserad)
  • Barbabok (flicka; orange, intellektuell)
  • Barbaskön (pojke; svart och hårig, konstnär)
  • Barbafin (flicka; lila, skönhetsintresserad)
  • Barbaflink (pojke; blå, vetenskapsambitioner)
  • Barbastark (pojke; röd, stark, hjälteambitioner)

Hela Barbafnmiljen

Barbafin . Min favvo

1 kommentar:

BP sa...

Barbafamlijen liknar Marge Simpson - i min hjärna alltså;-)