fredag 17 december 2010

100 frågor och svar om mig

Har lite tråkigt, så jag surfade runt lite och hittade dessa 100 frågor, som jag nu ska besvara så gott jag kan. 
Vad gör vi? nu kör vi.....
1. Hur gammal är du om fem år?   
51 år och 1 dag
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min dator
3. Hur lång är du?
169
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Kommer inte ihåg
5. Vem ringde du senast?
Dee
6. Vem ringde dig senast?
Rasmus
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Bevis 1
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Både ock
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda
10. När såg du senast din mamma?
någon månad sen
11. Vilken ögonfärg har du?
blå
12. När vaknade du i dag?
Väckte kl 06
13. Vilken är din favoritjulsång?
Tänd ett ljus och låt det brinna
14. Vilken är din favoritplats?
Stranden en solig dag
15. Vilken plats föredrar du minst?
Busshållplatsen när det är-20
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här, men reser nog en massa och kanske är farmor
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mörker
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Philips önskelista till farmor och Cee lilla luring på lönebeskeden 
19. Hur stor är din säng?160×200  
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på årstid
22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 sovkuddar och en himla massa myskuddar
23. Hur många landskap har du bott i?
Ett
24. Vilka städer har du bott i?
En, Stockholm
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota på semestern, skor när jag arbetar och strumpor på vintern
26. Är du social?
Ja, mycket
27. Vilken är din favoritglass?
Mjukglass
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Helenes pannacotta
29. Tycker du om kinamat?
näpp
30. Tycker du om kaffe?
Ja, kaffe med mjölk
31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe ur min jättemugg
32. Sover du på någon särskild sida?
Har en egen säng. så jag gör som jag vill
33. Kan du spela poker?Ja, men vill inte tala om det
34. Tycker du om att mysa/kela?
Japp, japp
35. Är du en beroendemänniska?
Det får nog andra svara på
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Dees lillebror
37. Vill du ha barn?
Har rasmus som är 20 år och 10 dagar
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, med mamsegull
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!!
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Hem, kläder, skor, väskor och resor
42. Äger du dyrbara smycken?
tror inte det
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Lyxfällan, tänk att det kan finnas så mycket knasiga människor
44. Kan du rulla med tungan?
Näpp
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Cee, för det händer så mycket tokigt kring henne
46. Sover du med gosedjur?Näpp
47. Vad har du för ringsignal?
Trummor
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Näpp
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En t-shirt  med texten Djurgården Hockey SM-final 2010
50. Flirtar du mycket?
Ja, det sägs så
51. Kan du byta olja på bilen?
nej
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?nej
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Egowoman - Carolina Gynning
54. Läser du dagstidningen?
På nätet, DN på helgerna
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja, Tara, Topphälsa och Måbra
56. Dansar du i bilen?Till en riktigt bra låt
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
The Voice
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Noteringar från ett samtal från en vår företagsvärd på LARV 2011
59. När var du i kyrkan senast?
Oj, det var länge sedan, men imorgon ska jag på julkonsert i Philadelphiakyrkan
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Sixten
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält
1 vecka  i Danmark
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Kan inte komma på något på rak arm
63. Vad lyssnar du på just nu?
Ljudet från någon film på kanal 5
64. Har du varit med i tidningen?
Näpp
65. Vad är det konstigaste du ätit?Björn
66. Vem såg dig naken senast?
Hemligt
67. Vad är det för färg på din tandborste?Vit och Blå
68. Hur imponerar man på dig?
Jag är svårimponerad, så de som lyckats de har gjort något riktigt bra....
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mamma
70. Har du någon piercing?Ja, i öronen
71. Din största vinst?
min son Rasmus
72. Civilstånd?Singel
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Aftonbladet och ett gäng bloggare
74. Är du fåfäng?
Ja, det är jag nog. 
75.  Ångrar du någonting du gjort?
Ångrar bara sådant jag 
inte gjort
76. Hur gammal är din pappa?
Han skulle bli typ 75
77. Vilket är ditt drömjobb?
Mitt drömjobb är nog att bli lyxhustru, men jag trivs väldans med det jag gör idag.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa mera
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Kanin, fiskar
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Oops va svårt, hade glasögon som liten, ville arbeta som advokatsekreterare (märkligt val) och är halvsyster till mina älskade småsyskon.
81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta
82. Sverige när det är som bäst?
Alltid, men mindre bäst på vintern
83. Kan du åka slalom?
Ja.
84. Vad har du ätit i dag?
Pasta med kräftstjärtar
85. Vad har du för utbildning?
2 årigt gymnasium
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
nöjd med det mesta, 
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
volangerna runt magen
88. Vilken är din bästa egenskap
den sociala 
89. Vilken är din sämsta egenskap?
humöret
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Mormor och morfar
91. Saknar du något?
Ja
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, andras med icke min egen
93. Vad gör dig ledsen?
När någon är dum mot nära och kära
94. Vad gör dig glad?
När och kära
95. Har du varit gift eller förlovad?
Förlovad med Rs pappa
96. Vad ska du göra i helgen?
Julkonsert och glöggfest, chilla på söndag. Klä julgranen
97. Vad är det knasigaste du gjort?
Det vet bara mina närmaste och jag gör knasiga saker ofta
98. Vad har du för laster?
?
99. Vem är din förebild?
Svårt, när jag var ung var det Madonna
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Dricka ur mitt vin och gå och lägga mig

1 kommentar:

BP sa...

Här var du då riktigt ambitiös Susanne:-) Kul läsning, verkligen. Å vinaren var du väl förtjänd av efter dessa 100 svar:-)

PS. Hörde av Yvonne att du och D ska på Stjärnjul nu. Var där i em - det var helt fantastiskt. Hoppas ni njuter som jag. DS