lördag 13 november 2010

Roadtrip - Del 4 Jönköping

Efter 7 timmar och ca 12.000:- fattigare, bilen full med gula Ullaredskassar åkte vi norröver.
I Smålandsstenar stannade  vi och fikade på Göstas Konditori, där hade tiden stannat. Underbart att dricka svart kaffe med en massa goda kakor.
De 2 översta bilderna har jag lånat från Colorama











































Med magarna fulla, så åkte vi vidare till Jönköping, väl framme checkade vi in på Stora Hotellet






















Efter lite piff och ett glas läskande, så gick vi åt på Twin City och åt en underbar middag.

Husets röda









































Ännu en gång proppmätta, så somnade vi som klubbade sälar. Efter frukosten så bar det norröver med ett shoppingstop i Norrköping. Då fick jag Nackspärr eller som jag numera kallar det för Shoppingaxel.
Jag lider numera av 2 moderna åkommor, nämligen iPhonefinger och Shoppingaxel ;)
Inhandlade Voltarenplåster som jag nu har klistrad på min vänstra sida. När vi kom hem så gjorde jag ett besök hos Apotek Sjöholm, så fick jag lite värktabletter som var kanon, så nu är jag ganska rörlig.
Funderar på att packa upp lite innan det är dags att sjunka ner i fåtöljen med en kopp The framför Så mycket bättre.
Stort tack till Christine, Katrin och Helene för ett par fantastiskt roliga dagar och trevligt sällskap.

1 kommentar:

BP sa...

Sorry, kan inte låta bli att skratta igen. Shoppingaxel och Iphonefinger - tur att man inte har dessa åkommor - än. Ha en skön lördagskväll nu med Voltaren och en eller två vinare. Det är kombon som gör susen:-)