onsdag 20 oktober 2010

Vinterförberedelser

Idag när jag åkte hem från arbetet så såg jag något som jag aldrig sett förut. "Vädergubbarna" har ju varnat för att det ska komma snö idag (har inte sett en flinga ännu, men det kommer väl) och då började SL ta sitt ansvar.
Det stod 2 människor och skyfflade ut någon form av halkbekämpning på Karlbergs station, då undrar man ju ifall SL vill vara ut i god tid eller ifall det är någon ny form av anti-halk-medel (som man lägger under snön).
Jag har ifall förberett mig själv med en massa varma kläder och stövlar, så att jag kan stå och vänta på tågen och samtidigt vara varm å gooo ;)

Halkbekämpning

























MMS-shopping är min nya grej. Det är ju ingen direkt hemlighet jag gillar att shoppiloppa, både till mig själv och till R.  Jajaja vet att han har egen ekonomi, men jag gillar att ge och inte att bara ta ;)
Men för att slippa lämna tillbaks för att det inte är snyggt, så har jag börjat MMS bilder för att få OK. Här ett exempel på MMS-shoppingbild från MQs rea.


























Fick OK av en glad R på denna tröja. Hittade tyvärr inget till mig själv.

1 kommentar:

BP sa...

MMS - qué???;-)
Å tack för tipset om rea hos MQ, min favobutik.

PS. Tröjan är kanoooon. Ds