måndag 18 oktober 2010

Skogen är proppfull med svamp...

Efter 6 timmar rensning, förvällning, infrysning av all svamp är jag tvärslut, men måste få in ett inlägg innan jag går och lägger mig. Det var sjukt mycket svamp i skogen. Vi var fyra tjejer som under lördag och söndag plockade ca 70 liter tillsammans. 2 st äter inte svamp, så jag fick deras skörd oxå =). Så nu har jag frysen full med gula och trattkantareller. Hade tänkt mig en kantarellmacka, men nu är det alldeles för sent för mat.
Vi hann även kratta hela gården, elda lite och umgås. Med en andra ord en underbar helg med en massa vuxenpoäng.
Här kommer lite bilder från helgen på Stavsjö.

Bäverspår

















Lördagens skörd


































All denna svamp fick jag med mig hem


















En bukett trumpetsvamp

2 kommentarer:

MammaMorran sa...

Oj, vad avundsjuk jag blev nu! Älskar kantareller men hatar att plocka- ingen bra kombination :)

Kram
MammaMorran- funderar på livet & ADHD

BP sa...

Herregud vilken skörd!!! Trumpetsvampen (kan man äta den?) är en höjdarbild och den där lilla grodan (den är väl äkta eller;-)) är absolut kanooooooon.
Förstår att du hade en kanooooon helg i det fina vädret:-)