lördag 30 oktober 2010

Gentlemän

Tar en paus i min vanliga lördags syssla: städningen. Pustar ut och skriver ett blogginlägg.

Idag var jag i Huddinge C för att köpa en topp till kvällens fest och lite jox VI. När jag stod vid bussen kom det fram en liten utländska man som på knagglig svenska sa att han inte var så bra på svenska och visade mig en lapp på en adress i mitt område. Jag sa att jag skulle också gå av där och att jag skulle visa honom vägen. Han blev så himla glad så när bussen kom bar han min matkasse ombord på bussen. va snopen jag blev, det var första gången någon har hjälpt mig. När R var liten fick man hojta för att få hjälp med vagnen när man åkte kollektivt.
När vi klev av hemma på min gata, så tog han min matkasse ännu en gång och bar den av bussen. Jag visade vägen och han var så himla tacksam och det var jag också =) Busschauffören hojtade ut i högtalarna och tackade mig att jag hjälpte till. Mannen hade tydligen försökt att åka åt andra hållet med samma chaufför. Jag kände mig nästan som en hjälte ;)






2 kommentarer:

MammaMorran sa...

Bra där SuperSusanne :) Tänk om det fanns fler som du...och som han!
Hoppas du får en trevlig lördag!
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

BP sa...

En riktig god gärning gjorde du här Susanne. Å tänk, han bar dina kassar etc. Tror du en svensk man hade gjort det? Nej, tror nog inte det. En gentleman som du gjorde glad och tacksam. Om fler tänkte som du (och han) så skulle det inte finnas en segregering mellan svenskar och utlänningar.