torsdag 26 augusti 2010

Bodypump

I många av mina inlägg här och på Facebook, så berättar jag att jag tränar Bodypump. Även idag körde jag ett lunchpass Bodypump och tycker att det är en häftig träningsform. Bodypump är inget nytt, det har utvecklats på Nya Zeeland sedan 1990 hos Les Mills International. Bodypump kan liknas vid styrketräning i grupp. Över hela världen tränar man med exakt samma program (både övningar och musik) och varje kvartal byts passet ut mot nya övningar och musik. Realsen av nya pass sker samma dag över hela världen. Jag har tränat Bodypump i typ 6 år och tycker fortfarande att det är sååå kul.




















Efter en ganska stressig eftermiddag, så åkte jag hem för att förbereda en helg på landet. Jag har fått en ganska enkel uppgift. Jag ska göra 2 såser till grillat.. Jag gjorde en Fetaost-sås och en örtsås med örter från min egen örtaträdgård. Senare på kvällen var vi till fiendeland och hämtade öl.
Nu ska jag bara chilla resten av kvällen, så att jag är utvilad till imorgon. Har semester imorgon och då ska det fixas ännu mer.

1 kommentar:

BP sa...

Bodypump?????????????????? Men hacka krydor ur sin egen trädgård, ja det njuter jag av och känner doften:-)