måndag 2 augusti 2010

Behåll semesterkänslan

Alla (nästan iaf) tidningar har stora reportage om hur man ska behålla semesterkänslan när man är tillbaks på arbetet. Jag börjar arbeta nästa måndag och för att behålla semesterkänslan ska jag tänka på följande enligt Aftonbladet:

  • Varva upp långsamt - Glad att jag överhuvudtaget kan stavas till det ;)
  • Planera in ledighet - Försökte innan semester, men redan då gick det åt skogen. 
  • Ta vara på kvällarna - Inga problem.....
  • Semesteraktiviteter under helgerna - Uppbokad hela Augusti/september för trevliga aktiviteter
  • Ligg lågt (starta inte upp nya projekt) - Lovar, ska avsluta de påbörjade

Ser ju rätt lovande ut 3 rätt av 5.
Idag när det är jämngrått och regnet hänger i luften ska jag ägna mig åt en inte-så-rolig-semesteraktivitet, nämligen städning.

1 kommentar:

BP sa...

Vad du vill säga är alltså att du fördröjer behållningen av semestern med en dag;-)