lördag 17 juli 2010

Det regnar i Stockholm idag....

Nu har det börjar regna smått hemma på min gata i Segeltorp. Har gått ut och dragit fram krukor, så att de ska få lite regnvatten på sig. Såg på nyheterna att det har varit värsta åsk- och regnovädret söder över och det är på väg hit. Gotland har varit strömlöst. Läste på Aftonbladet.se om en man som har en blixtdetektor som registrerat 7.500 blixtar på en timme, Hörde på radio i veckan om ett ställe som hade haft 10.000 blixtar på en timme. OMG tänk ifall det blir det här, då kommer jag nog att  bli lite rädd. Har laddat med ljus i alla ljusstakar, ifall det blir strömlöst.
Kom och tänka på låten Det regnar i Stockholm idag med Carola (därav titeln på detta blogginlägg) och hittade denna länk på youtube. Rätt bra tycker jag iaf. Nu hoppas jag att detta oväder drar förbi, så att jag kan sola och bada imorgon.
Bilden är "lånad" från nätet och det vore lite häftigt om det blev så....

2 kommentarer:

BP sa...

Usch. Här i Helsingfors har det varit strålande solsken och 25-28 grader. Du skulle nog ha gillat deras nya shoppinggalleria -Kamppi, allt under ett tak om man säger så.

Marie sa...

Ja i Jönköping blev vi överraskade av värsta vädret. Blixt o dunder på samma gång, jag blev skiträdd o bara stod o skrek. Vägarna blev överfulla så det gick inte att köra. Fick vänta tills det runnit undan.