tisdag 15 juni 2010

Proppmätt och lite annat

OMG va jag är proppmätt.Sitter och jäser i soffan efter en fantastisk middag på Haga Forum. Jag åt en halv räksallad (handpillade så klart) till förrätt och fisk- och skaldjursgryta till huvudrätt, efterrätten hoppade jag.
Vi har haft halvdagsmöte med efterföljande middag med vår utbildningsföretag. Mötet hade vi på Hotell Norrtull i en lokal som heter Tallstrunt. När jag var på guidad visning där för ca 2 år sedan, så fick jag lära mig vad en tallstrunt är och nu är det er tur att få lära er vad en tallstrunt är.
Tallstrunt är de ljust gröna yttersta delarna på tallens grenar, det som ska bli en tallkotte. Så enkelt var det ;)



























Precis innan jag skulle gå på mötet idag, såg jag i ögonvrån från min arbetsplats att det var en helikopter i luften som stod helt still. De måste leta efter någon tänkte jag och kika in på Aftonbladet. Där såg jag att polisen jagade 3 diamantrånare.Jag och E började spekulera ifall det var Vickans ring de hade snott.
Så här såg det ut från mitt fönster





















1 kommentar:

BP sa...

1. Nu har du ökat på min allmänbildning... igen med tallstrunt - ingen struntsak det inte;-)
2. Se vad man kan missa om man jobbar hemifrån i Täby. Ingenting hände här... förutom mig då;-)