onsdag 30 juni 2010

Kryssning genom en somrig skärgård


I tisdags efter arbetet på årets hittills varmaste dag satte sig jag och D på  Eken och tog ett glas läskande i väntan på M och F. Det var så underbart gott, fler sådana dagar ;)


























När vi kom ombord, installerades vi oss i hytterna. Efter lite piff och trix, var det dags att "svulla" buffé. Magarna fulla med räkor, sillar, laxar, ostar + en massa annat gott, så testade vi lite parfymer tills vi nästan fick en astmachock.  När chocken lagt sig så äntrade vi akterdäck och satt i den ljuva sommarkvällen och avnjöt drinkar och musik.




När akterdäck stängdes, så flyttade vi in och då blev det dans. När vi kom fram till Mariehamn, så tog vi oss en stärkande promenad innan vi slog igen de blå.
I morse klev vi upp tidigt  för att inta frullen. Ännu en gång var magarna fulla med en massa gott, när vi ännu en gång testade parfymer. Min shopping blev 2 flaskor senap, ett par örhängen, en stock snus, läsglasögon, armband. Märkliga saker när de normala brukar vara alkohol, tobak och godis.
Resten av kryssningen satt vi och njöt av skärgården och solen.


























Denna humla hade lite problem med sin flygning och jag funderade på ifall den följt med från Åland och ifall det var så, var han då en båtflyktning och skulle han hitta ett nytt hem. Jag fick aldrig några svar förrens han flög iväg.


1 kommentar:

BP sa...

Gud vilka somriga bilder och rolig skildring av er resa. Bra, då vet jag vad ni har haft för er. Roliga inköp förresten:-)