fredag 11 juni 2010

Den osminkade sanningen

Idag hände en sak som bara har hänt en gång tidigare under min 27-åriga yrkeskarriär. Jag glömde att sminka mig på morgon!!!!!! OMG tänkte jag när jag kom på det när satt på tunnelbanan. Hur ska det va? Hur ska det bli? Vad göra? Ska jag åka hem? Näe det går ju inte, är ju redan kanonsen. Då gick det upp ett Liljeholmens, Apoteket har kosmetika. Jag hoppade av vid Centralen, sprang upp på Apoteket C W Scheele som har dygnet runt öppet. Ryckte åt mig en mascara och lite annat jox. När jag satt på tunnelbanan igen, så kunde jag lägga på ett lager med hjälp av displayen på min Iphone.  Va bra att man kan fixa en mascara kl 08:32 på morgonen. Tackar Apoteket C W Scheele, I love you <3

3 kommentarer:

BP sa...

Jag förstår din panik - helt och hållet. Har inte gått ut utan ögonmakeup sedan jag var 15... Å tänk: Iphone är bra för multitasking... också:-)

Susanne sa...

Tack BP, äntligen någon som förstår mig ;)

Marie sa...

Jag förstår också,,,, fick ju vara osminkad i 2 omgångar efter min starroperation! Hu vad hemskt det var första gången. Jag såg ju ut som om jag varit uppe hela natten!! Men i min ålder har jag insett att det funkar ändå. :)