lördag 12 juni 2010

Dagens temadagar

Gomorron... Klockan är väldigt tidigt. Efter frukosten ska jag maskera lite karmar, knutar och allt vad det heter, för idag ska det målas utomhus både hos mig och C. Två andra C kommer hit idag och ska hjälpa till, så dagen kommer bli kanontrevlig. Btw så hade jag fått en kommentar till mitt inlägg om Kapten Elin från ett band i Gbg som heter Kapten Elin, riktigt kul tycker jag iaf.
Tbx till dagen temadagar. Idag är det 2 st en bra och en konstig.
Internationella dagen mot barnarbete.
Dagen har funnit sedan 2002 en viktig så läs gärna läsa mer här.
Det är bra att läsa på, så att man inte uttalar sig som nedanstående person.
















Nästa temadag är Världstickardagen och vad är det för en märklig dag. Wiki är mållös, så det är bara till att leta vidare och då hittar jag denna hemsida, som ifall du är intresserad kan läsa mer.
Det finns en väldans massa konstiga temadagar, så det är bara att följa mig, så får du läsa om både bra och mindre bra temadagar. Nu ska jag baka en knäckig äppelpaj till målarbrudarna.

3 kommentarer:

Marie sa...

,,, beundrar dig som kan gå upp så tidigt en lördagsmorgon!! Ha en kul målardag! Kram

BP sa...

Håller med Marie. Å jag som tyckte att jag var duktig när jag pallade mig ur sängen klockan 10:00 idag.
Du är så himla bra med att leta "nischer". Temadagar, jättekul. Tänk vad jag ska få lära mig:-)

Susanne sa...

Vi har haft en kanondag som precis har slutat, så nu är det dags att nanna kudden ;)