fredag 18 juni 2010

Bröllopslunch

När jag kom hem idag var det strömlöst och det har det varit fram till nu. Rätt mysigt eftersom det är varmt ute. Läste och tog en powernap. Precis innan strömmen kom tillbaks så var statusen följande:
41% i Iphonen
0% i fasta telefonen (glömmer alltid att ladda)
8% i min bärbara
Låg i en saccosäck och läste en  god bok i stearinljusets sken.
Nu tillbaks till dagens tema. I vintras bestämde jag och några kollegor att vi skulle ha en bröllopslunch fredagen innan bröllopet. Många av mina kollegor gillar inte kungahuset så där himla mycket. Jag tillhör familjen Lagom som bor i Mellanmjölkens rike, så jag tycker varken bu eller bä. Hur som haver, så var det idag dagen B som i bröllopslunch.
Vi hade förberett en tron, flaggspel, massa hjärtan och prinsesskronor som vi spred över lunchbordet. H hade införskattat ett gäng tiaror till summan av 25:- styck, så här ser min ut (just nu utlånad till en prinsessmiddag)


























När de mindre begivna royalisterna gick ut för att köpa lunch förvandlade vi vårt tråkiga lunchrum till en fantastisk matsal.






























































Lunchen avslutades med en royalistblå prinsesstårta






Och så 2 bilder på Bling-Blinget... Se och njut ;) Den ena bilden är lite suddig, men det beror på att fotografen blev bländad av allt Bling-Bling


Kolla in prinsen till vänster om mig, hans tiara är inte att leka med ;)






4 kommentarer:

BP sa...

Gud vilken SUPERIDÉ!!!! Bjöd ni inte in Helena B, hon är ju världens royalist;-)

Susanne sa...

Näe, men det beror nog mest på att vi inte är lika stora roylister som Helena ;)

BP sa...

Svar: Det fanns väl fler jyckar... antar jag. Då kan vi ta var sin;-)

PS. Att du lyckades med konststycket att få alla ställa upp på bild. Kanoooooon. Så hila kul initiativ. Gud, vilket suveränt jobb vi har... egentligen!!!!DS

Marie sa...

Det här var ju fantastiskt!! Vilka kåmpisar man har! Jag njuter av bilderna o förstår att det blev lyckat!!