söndag 23 maj 2010

Pingst

Åh regnet det bara öser ner..... Har precis ätit min frukost och funderar nu vad jag ska göra denna regniga dag.
Jag trodde att efter alla soliga dagar så skulle det självklart fortsätta sola även denna dag.
Idag skulle jag ha:
* Köpt och planterat nya växter
* Köpt flera myror, 4 nya på beställning
* Hejat på Marcus som ska tävla i Huddinge Olympiaden idag
* Sprungit i spåret
Nu får det bli andra aktiviteter ifall inte ovädret drar vidare.
När jag satt med mitt morgonkaffe, kom jag att tänka på att det är Pingst denna helg. Sedan några år tillbaks firas inte Pingst, vilket gör att man (iaf jag) glömmer denna helg.

Frågade min0 troligt smarta vän Wiki om Pingst och fick följande svar

Pingstdagen är den helgdag som brukas benämnas som "kyrkans födelsedag". Den infaller 49 dagar efter påskdagen.





Pingströrelsen är en gemenskap av ca 480 frikyrkoföramlingar.

Pingslilja blir 20-45 cm hög och blommar i maj.


Jaha det var allt om pingsten. Nu ska jag sätta fart, fylla tvättmaskinen och sedan tror jag faktiskt att jag ska spackla lite.


1 kommentar:

BP sa...

Välkommen till inregnade gänget. Ja det blåser som sjutton också. Spackla... duktig tjej!!!