onsdag 5 maj 2010

Mera Boule

Boule är så himla kul.
Efter arbetet idag, så samlades en tapper skara Boulespelare i Sjödalsparken. Den tappra skaran bestod av undertecknad, Disa, Kerasia, Alex och Christine. I Sjödalsparken finns det 6 st boulebanor och vi var först och fick välja det "bästaste" banan. Summan av bouleträningen  var att vi är lika bra och kommer att fortsätta spela varje onsdagkväll om vädret tillåter.


Trädgårdspiff
Jag har hittat en liten prylaffär i närheten av mitt arbete. De har kuddar, krukor, lyktor, tavlor, gardiner, glas mm. När jag går in i butiken så skriker hela affären Köp mig, köp mig. Så idag kom jag ut med en lykta till min förstukvist samt en badväska till sommarens alla bad i Långsjön, för de skrek högst.

1 kommentar:

BP sa...

Det finns ju bara ett sätt att tysta skrikande "barn": man köpter godis:-)
Lyktan är suverän!!!