torsdag 6 maj 2010

Konstiga märken

Jag har kommit på mig själv att numera så observerar jag min omgivning mycket mer, tror att det är mina kära bloggvänner som har fått mig att titta mig runt och inte bara rusa på. Man ser mycket som man får lust att blogga om.
Här kommer ett exempel som jag säkert tidigare bara gått förbi.

Fundering
I morse när jag stod på Stuvsta station, så såg jag detta förbudsmärke på papperskorgarna.


Är det någon som förstår hur man ska göra med flaskan man vill slänga. Jag får inte slänga den i papperskorgen, ska jag ställa den under papperskorgen eller hur ska jag gör?  Lika bra att inte dricka något, för jag skulle stå som Turbo-Bimbo med min flaska i handen och inte ha en aning vad  jag skulle göra med flaskan.

Följer 2 intressanta fotbollsmatcher på webben:
DIF - GAIS 1-1
IFK Gbg - AIK 4-0

Vad har hänt med AIK? I år blir det nog 2torsk10 för AIK.

1 kommentar:

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Spontant tänkte jag att du ska stoppa flasken in i papperskorgen underifrån. Prova om papperskorgen har ett "lönnfack" typ...
Gottar mig åt AIKs motgånger. Så härligt med AIK-Bajen derbyn i Superettan nästa år;-)

PS. Visst ser man världen med bloggande ögon när man går och står på olika ställen. Jag gjorde likadan idag. DS