fredag 9 april 2010

Välgörenhet?????

Jag måste vara en snäll människa ;) Jag hjälper andra att sälja sina produkter utan att ta ett öre i ersättning. Just nu är det 2 fall av välgörenhet.

1. Kattskrämmor.
har nu sålt 4 st kattskrämmor till vänner. Iof ogillar jag katter intensiv, så belöningen för mig är att de nu kommer att vara kattfritt i Utsälje, Stuvsta och Åkersberga.



2. Inanna Acessorier
Igår var jag Ingers "Personal Shopper". Vi skulle köpa prinsess-tillbehör till Ingers barnbarn Vanessa som blir 4 år idag. Vi hade fått ihop ett litet kit, men ett halsband som passar en Prinsessa saknades. På väg tillbaks till kontorer, så passerade vi en liten, liten butik vid namn Inanna. Utanför butik stod det ett litet bord med halsband för 19:-/st. Hela butiken var fylld med fina smycken till en billig peng. Jag köpte 3 ringar och Inger köpte bl a ett halsband till Prinsessan.
Idag gick jag dit med 4 st kollegor som shoppade loss, tror att ägaren fick en tår i ögat av tacksamhet ;) Belöningen idag blev att vi på min arbetsplats kommer att få se 4 tjusiga tjejer, som kommer att vara ännu tjusigare med de nya smyckena.
Vad jag köpte? Jo 5 st hjärtan till min stora hjärtsamling på arbetet (2 st fram till lunch idag)
Nedan ser ni min hjärtsamling, som jag ska göra en "installation" av...
.

Ägaren av Inanna var intresserad av att komma till mitt arbete och sälja smycken och hos oss brukar det vara ett stort intresse av smycken.

btw så är Inanna en gudinna, så här säger Wiki:

Inanna var en gudinna i sumerisk mytologi vars akkadiska namn var Ishtar. Hon vördades framför allt i tempelkomplexet Eanna i staden Uruk. Inanna förknippas med krig, aggression, och längtan efter makt, samt kroppslig kärlek och erotisk lockelse. Myterna betonar ofta Inannas lättretliga natur och de ödesdigra konsekvenserna av hennes vrede och sexualitet. Namnet brukar antas betyda Himmelshärskarinnan. En av de mer berömda berättelserna handlar om hur hon färdas ner i dödsriket och återvänder till livet. En annan handlar om hur trädgårdsmästaren Shukalletuda befruktar henne när hon ligger och sover.




Ooops vilket inlägg det blev, nu tar jag kväller.....

4 kommentarer:

BP sa...

Är inte så värst förtjust i varken katter eller hundar. Ge mig en sköldpadda, tack.
Butiken du skriver om är kanoooon. Köpte en "indisk" väska där. Förstår inte hur hon får ihop till hyra, mat och lön.
Gillar dina hjärtan:-)

Susanne sa...

Hon berättade för Disa att hon även sysslade med Healing, så det är väl där hon drar in pengarna.
Jag älskar mina hjärtan, två av mina nya är sköna att hålla i handen. Du får komma förbi och hålla i dem ;)

Rikard sa...

Haha ett av de ambitiösare inläggen :) Bra jobbat, keep it up.

Marie sa...

Nu blir ju även jag nyfiken på den där shoppingen. Och - JA - du ÄR en snäll människa!! Love ya`