måndag 1 mars 2010

Terror-Suss

Nu sitter jag i Malmö och väntar på att våra skånska bygglärare ska dyka upp.
Igår när vi gick igenom säkerhetskontrollen, så var det första gången på evigheter som det inte pep om mig. Sen hände det värsta som kan hända en van resenär. Säkerhetestanten säger att hon vill titta i min datorväska. Sen säger hon det Kan du vara snäll och plocka fram saxen du har i din väska... Sax???? säger jag. Skulle jag som alltid idiotförklarar alla som har saxar i sitt handbagage, ha en sax i mitt handbagage (det händer väl inte). Är de dumma i hela huvudet eller halva????
Nu står jag där som ett fån och har ingen aning i vilket fack jag skulle ha en sax. Med en lätt rodnad i ansiktet, så hittar jag saxen. Fyyyy va pinoooooo.
Kom sedan på att jag hade lagt den där för att jag sedan skulle lägga den i resväskan.
Vi behöver ha en sax när vi ska packa ihop efter arbetsmarknadsdagen imorgon.
Så nu är man väl terroriststämplad oxå ;)
Väl framme i ett regning skåne, så träffade vi Stickan.
Vi var ute och åt middag på en resturang som heter Mando. De var berömda för sin plankstek, den var inte så god. Men i brist på bröd fär man käka limpa.


Inga kommentarer: